Kilka słów o myjniach

sprzęgło. Niejednokrotnie możemy spotkać się ze stwierdzeniem, że wymiana tego typu elementów w samochodzie czy każdym innym pojeździe jest na tyle kosztowna, że nie opłaca się jej przeprowadzać. Szczególnie w przypadku aut stars

Kilka słów o myjniach

Jakich części nie może zabraknąć w naszym aucie?

Istnieje wiele elementów, bez których żaden pojazd nie mógłby swobodnie funkcjonować. Należy do nich między innymi silnik czy sprzęgło. Niejednokrotnie możemy spotkać się ze stwierdzeniem, że wymiana tego typu elementów w samochodzie czy każdym innym pojeździe jest na tyle kosztowna, że nie opłaca się jej przeprowadzać. Szczególnie w przypadku aut starszych roczników, które przejechały już wiele kilometrów, takie operacje są nieopłacalne i jest to zapewne jedno z wielu kryteriów, które zniechęcają kupców do wyboru samochodów starszego typu. Z drugiej jednak strony, wiele wskazuje na to, że produkowane niegdyś samochody miały o wiele wytrzymalsze elementy i to sprawia, że wiele z nich, pomimo swoich lat, nadal pozostaje w doskonałej kondycji.


Definicja VIS

VIS (Vehicle Identifier Section) to znaki na pozycjach od 10 do 17. Są one wykorzystywane do nadania unikatowego numeru konkretnego egzemplarza pojazdu. VIS jest wykorzystywany przez producenta w przypadku reklamacji. Zawiera informacje o zainstalowanych opcjach wykonania, silniku, rodzaju napędu; często jest jednak po prostu numerem porządkowym nadawanym automatycznie kolejnym wychodzącym z produkcji pojazdom. Ostatnie cztery znaki stanowią zawsze cyfry.

Rok produkcji w Ameryce Północnej
znak na pozycji 10 jest w Ameryce Północnej wykorzystywany do kodowania roku produkcji.
Kod zakładu producenta
znak na pozycji 11 jest w Ameryce Północnej wykorzystywany do kodowania zakładu producenta. Każdy producent ma własny system oznaczeń, jednak jego położenie w kodzie VIN jest ustalone.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Identification_Number


O czym pamiętać przy złomowaniu

Przy złomowaniu samochodu, czy też innego pojazdu musimy pamiętać, że musi on być kompletny. To znaczy, że nie można wyjąć silnika, siedzeń, szyb, albo jakiejkolwiek integralnej części pojazdu.

Za taki kompletny oddany do złomu pojazd dostaje się około 400-450 zł. Za niekompletny złomowisko może nic nie wypłacić- nie warto więc kombinować. Najczęściej jeżeli wszystko jest w porządku skupy oferują transport takiego pojazdu na złom za darmo, a jak wiadomo wynajęcie lawety do tanich nie należy.