Krótko o oznaczeniu firmy i gadżetach reklamowych

Dodane: 18-09-2016 07:09
Krótko o oznaczeniu firmy i gadżetach reklamowych Zawsze warto dobrze oznaczyć pomieszczenie, w którym mieści się firma. Często zdarza się, że właściciele to zaniedbują w efekcie ciężko jest do nich trafić- a wystarczy przecież nakleić litery samoprzylepne to w zupełności wystarczy.

Standardy w druku i nie tylko

Standardy w każdej gałęzi przemysłu i biznesu są ważne. Wyobraźmy sobie, że kupujemy monitor i jego wejście nie pasuje do naszej karty graficznej, mimo że ma ten sam typ. Dlatego właśnie obowiązują pewne standardy.

W poligrafii i grafice również takie standardy występują- odpowiednie definicje kolorów CMYK- kluczowe dla odpowiedniego odwzorowania barw. Określone z góry dopuszczalne formaty druku ulotek i wizytówek, tak aby były wygodne i w miarę ujednolicone. Bez standardów nawet ulotki mogłyby być kompletnie nieczytelne i wręcz odpychające.


Uzyskiwanie kolorów w druku

Każdy druk musi posiadać wzornik barw, które wykorzystywane są w całym procesie. Nie jest tajemnicą, że tusze są mieszane, aby uzyskać więcej barw. Podstawową przestrzenią barw w druku jest CMYK, na którą składają się kolejno kolory:
C - Cyjan, odcień koloru niebieskiego
M - Magneta, czyli inaczej karmazynowy
Y - Yellow (Żółty)
K - Black (Czarny)
Łączenie tych kolorów umożliwia uzyskanie każdej barwy, którą potem można przenieść na druk np. naklejek, wizytówek czy plakatów. Istnieją różne metody druku i mieszania barw, jednak właśnie CMYK jest tym najpopularniejszym i stosowanym zarówno profesjonalnie jak i w biurowych drukarkach i maszynach wielofunkcyjnych.


Błędy w druku

Jakość wydruku w zakładach poligraficznych musi być na jak najwyższym poziomie, jednak nie zawsze wszystko jest jak należy. Zdarzają się różne usterki i błędy w samym druku, za co odpowiedzialny jest już sam zakład poligraficzny.

Oczywiście sam plik przygotowany do druku musi być odpowiednio obrobiony i sprawdzony przed wysłaniem do realizacji, ponieważ za błędy w pliku, zakład poligraficzny nie odpowiada. Nic dziwnego, ze duże firmy inwestują w operatorów DTP, aby na bieżąco sprawdzali poprawność wysyłanych do realizacji plików. Jest to bardzo ważne, ponieważ każdy taki błąd może sporo kosztować. Dlatego warto wszystko sprawdzać 2 albo nawet 3 razy przed wysyłką.