Marketing poligraficzny

wić wykonania zlecenia? Jednak jeżeli zagłębimy się w sam proces powstawania druku to staje się to jasne, że dla 10 kartek ustawianie całej drukarni, wałków, papieru i tuszu zwyczajnie się nie opłaca. Każda drukarnia przy więk

Marketing poligraficzny naklejki wypukłe 3d

Większy nakład = niższa cena. Dlaczego tak się dzieje

Większość drukami nie realizuje zamówień niestandardowych w niskim nakładzie. Niektórzy mogą się dziwić, przecież jak można odmówić wykonania zlecenia? Jednak jeżeli zagłębimy się w sam proces powstawania druku to staje się to jasne, że dla 10 kartek ustawianie całej drukarni, wałków, papieru i tuszu zwyczajnie się nie opłaca.

Każda drukarnia przy większych zamówieniach ma coraz niższą cenę za kartkę/stronę, wynika to właśnie z faktu długotrwałego i skomplikowanego procesu przygotowania całej maszynerii, która wygląda tak samo dla każdego zamówienia. Na szczęście to ustawianie nie tyczy się każdego rodzaju druku, bo druk cyfrowy pozwala na druk prosto z pliku bez konieczności tak skomplikowanych przygotowań.


Wikipedia i barwy CMYK

CMYK ? zestaw czterech podstawowych kolorów farb drukarskich stosowanych powszechnie w druku wielobarwnym w poligrafii i metodach pokrewnych (atramenty, tonery i inne materiały barwiące w drukarkach komputerowych, kserokopiarkach itp.). Na zestaw tych kolorów mówi się również barwy procesowe lub kolory triadowe (kolor i barwa w jęz. polskim to synonimy). CMYK to jednocześnie jedna z przestrzeni barw w pracy z grafiką komputerową.

C cyjan (ang. cyan)
M magenta (ang. magenta)
Y żółty (ang. yellow)
K czarny (ang. black lub key colour)
Skrót CMYK powstał jako złożenie pierwszych liter angielskich nazw kolorów. Końcowa litera K może oznaczać albo literę ostatnią słowa black (czarny; ostatnią, ponieważ litera B jest skrótem jednego z podstawowych kolorów w analogicznym skrócie RGB) bądź skrót key colour (kolor kluczowy)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK


Firmy korzystające z usług drukarni

Materiały reklamowe powstają w drukarniach na zlecenie podmiotów gospodarczych lub indywidualnych. Drukuje się przeróżne materiały począwszy od małych ulotek, wizytówek, czy naklejek reklamowych aż po billboardy, które drukuje się w częściach i składa razem przy zakładaniu.

Reklama drukowana jest wykorzystywana przez praktycznie każdą firmę niezależnie od branży, jednak z firmy na firmę w różnym zakresie. Niektóre firmy zlecają druk jedynie ulotek i wizytówek, gdzie inne drukują ogromne nakłady billboardów.