Ogółem o poligrafii i naklejkach reklamowych

stworzyć pozostałe kolory. Co ciekawe monitory operują w innej przestrzeni barw zwanej RGB, a konwersja z jednej na drugą czasami bywa problematyczna. Dlatego właśnie drukarnie muszą zatrudniać specjalistów aby mogli odpowiedni

Dodane: 31-01-2017 07:25
Ogółem o poligrafii i naklejkach reklamowych etykiety samoprzylepne

Konwersja CMYK do RGB w drukarni

Drukarki operują w przestrzeni barw zwanej CMYK, jest to to nic innego jak skrótowiec od kolejnych kolorów składowych, które drukarka dobiera aby stworzyć pozostałe kolory. Co ciekawe monitory operują w innej przestrzeni barw zwanej RGB, a konwersja z jednej na drugą czasami bywa problematyczna.

Dlatego właśnie drukarnie muszą zatrudniać specjalistów aby mogli odpowiednio przygotować pliki do druku, ponieważ większość materiałów jest przysyłana w RGB, a nie wspieranym przez maszyny drukujące CMYK. Ale jakie to barwy CMYK? C to błękit, M to różowy, Y to żółty i K to czarny.


Naklejki- co i jak z nimi?

Naklejki reklamowe towarzyszą nam prawie tak długo jak sięga komercyjny druk dla firm i przedsiębiorstw. Naklejki możemy spotkać nie tylko w biznesie, ale też w innych sektorach. Naklejki na szyby, samochody czy inne płaskie powierzchnie muszą spełniać pewne wymagania co do jakości kleju i samego druku.

Naklejki zewnętrzne muszą być bardziej wytrzymałe ze względu na warunki atmosferyczne i promieniowanie UV. Te wewnątrz nie muszą być na takie rzeczy odporne. Inną formą naklejki są etykiety, które spotykamy na każdym niemal produkcie, a ich metoda produkcji musi spełniać normy EU aby mogły być stosowane w przemyśle spożywczym.


Świat reklamowy i drukarnie

Wszyscy lubią kolorowe gazety i ulotki informacyjne. Jednak te materiały nie byłby takie ładne gdyby nie druk oraz poligrafia? Współcześnie takie rzeczy drukuje się coraz częściej i w coraz większych nakładach, bo zapotrzebowanie na taki druk ciągle rośnie.

Mało która firma w dzisiejszych czasach nie korzysta z usług drukarni- ulotki, wizytówki czy mały banner, to niemal standard dla każdej firmy. Zarówno małe jak i duże firmy zamawiają druk, wiadomo, że na inną skalę ale zawsze. Jednak dalej można spotkać źle oznaczone czy nie wypromowane marki, przyczyną tego może być właśnie brak inwestycji w drukowanie materiałów reklamowych.