Trochę teorii
Termostat ? urządzenie lub element urządzenia utrzymujący ("-stat") zadaną temperaturę ("termo-") poprzez aktywne działanie. Czasami nazwa rozciągana jest też na urządzenia o charakterze biernym utrzymujące temperaturę dzięki dobrej izolacji cieplnej np. termos lub naczynie Dewara lub wykorzystujące zjawiska przebiegające w określonych temperaturach np. łaźnia wodna.
w naukach eksperymentalnych - kompletne urządzenie utrzymujące stałą temperaturę zawierające układ sterowania oraz wyposażone w (najczęściej elektryczny) układ grzewczy oraz chłodzący,
łażnia wodna, łaźnia olejowa, łaźnia powietrzna, łaźnia piaskowa
inkubator (cieplarka)
układ sterujący, utrzymujący stałą temperaturę - (zawierający układ pomiaru temperatury oraz układ włączający urządzenia dostarczające ciepło lub odbierające ciepło z układu), np.
termostat - element układu chłodzenia silnika spalinowego w samochodzie - urządzenie jest automatycznym zaworem otwierającym się w wyniku wzrostu temperatury, umieszczanym w odpływie czynnika chłodzącego z bloku silnika do chłodnicy
układ sterujący klimatyzatora,
układ sterujący pracą chłodziarki (lodówki), zamrażarki,
układ sterujący pracą grzałki akwarystycznej.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Termostat
Różne typy wycieraczek
Wycieraczki przegubowe - (potocznie klasyczne lub tradycyjne) - starszy typ wycieraczek, stosowany w starszych samochodach. Są to wycieraczki, które posiadają metalowe stelaże z przegubami, które spełniają rolę równomiernego dociskania pióra do szyby, tak aby równomiernie zbierały wodę z każdej części szyby. Ich wadą jest głośniejsza praca w porównaniu do wycieraczek nowszego typu.
Wycieraczki bezprzegubowe - (potocznie płaskie) - obecnie stosowany typ wycieraczek, w które są zaopatrywane fabrycznie nowe samochody. W porównaniu do klasycznych wycieraczek przegubowych pozbawione są ruchomych elementów, czyli stelażu z przegubami. Takiego typu wycieraczki, oprócz lepszego wyglądu łatwiej jest oderwać od szyby podczas mrozów i są mniej narażone na korozję. Ich podstawową wadą jest wysoka cena w stosunku do wycieraczek starszego typu.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wycieraczka
Jak wybrać dobry zakład mechaniczny?
Jak zajmować się własnym autem? To pytanie nurtuje wiele osób i nie każdy z nas wie co warto zrobić, by zapewnić swojemu atu dłuższą żywotność i bezawaryjne działanie. Często samodzielnie sprawdzamy stan mechaniczny samochodu, jednak niedoświadczona osoba bardzo łatwo może coś przeoczyć. Lepiej więc będzie w celu przeglądu lub czasowej kontroli zgłosić się do mechanika, który wszystko dokładnie sprawdzi i oceni, czy nie należy wymienić poszczególnych części. Dzięki temu zyskamy pewność i spokój, a także będziemy mogli bez stresu podróżować naszym samochodem. Warto oczywiście wybierać jedynie sprawdzone warsztaty, polecone nam przez znajomych, ponieważ one zapewnią nam najwyższą jakość.