Co lepiej wybrać ? oryginalne części samochodowe czy zamienniki?
Jak wiadomo, oryginalne części samochodowe mogą być nieraz bardzo drogie, zwłaszcza jeśli myślimy o wymianie części w aucie z wyższej półki klasowej. Wiele osób szukając oszczędności postanawia zainwestować w używane części samochodowe lub zamienniki. Czy w tym przypadku wyższa cena to wyższa jakość produktu i czy decydując się na zamienniki popełniamy błąd? To właściwie zależy od indywidualnego przypadku. Czasem może okazać się, że zamiennik jest równie wartościowy jak oryginalna część, a nie jest konieczne instalowanie oryginału do sprawnej pracy naszego samochodu. Zdarzają się jednak również przypadki, w których zamiennik bardzo szybko ulega eksploatacji w związku z niższą jakością tego produktu i trzeba znowu wymienić daną część.
Most napędowy - definicja
Most napędowy ? zespół elementów nośnych i mechanizmów napędowych, spełniające zadania osi przejmującej część ciężaru pojazdu oraz przekazuje napęd z wału napędowego na koła jezdne.
Podział mostów napędowych ze względu na usytuowanie mostu:
tylne
środkowe
przednie
Podział mostów napędowych ze względu na sposób powiązania z kołami:
sztywne
z niezależnymi zawieszeniami kół
W skład mostów napędowych wchodzą następujące mechanizmy:
przekładnia główna
mechanizm różnicowy
półosie
pochwa reakcyjna (obudowa - stosowana tylko w sztywnych mostach napędowych).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_nap%C4%99dowy
O układzie chłodzenia
Układ chłodzenia silnika spalinowego ? układ, którego zadaniem jest zapobieżenie wzrostu temperatury silnika ponad maksymalną (do 150 °C) oraz utrzymanie jej w optymalnym zakresie 90 °C do 100 °C. Prawidłowe funkcjonowanie układu chłodzenia jest niezbędne dla osiągnięcia przez silnik odpowiednich warunków pracy. W razie braku chłodzenia następuje szybki wzrost temperatury zasadniczych elementów silnika, co skutkuje pogorszeniem smarowania (utrata własności smarnych oleju i jego spalanie), występowaniem przedwczesnych zapłonów (samozapłonów) mieszanki, wreszcie nadmiernym rozszerzeniem termicznym tłoka w cylindrze, co zwykle kończy się jego zatarciem. Zbyt niska temperatura pracy również nie jest wskazana - m. in. pogarszają się wówczas warunki odparowania paliwa, co zakłóca proces spalania i może powodować podwyższoną emisję szkodliwych substancji. Praca w niskiej temperaturze może także prowadzić do tzw. spłukiwania oleju z gładzi cylindrowych, co jest bardzo szkodliwe dla warunków smarowania.
Układy chłodzenia silników spalinowych generalnie można podzielić na dwa zasadnicze typy ? bezpośrednie i pośrednie. Układ chłodzenia nazywamy bezpośrednim, gdy do chłodzenia wykorzystywane jest powietrze bezpośrednio owiewające cylindry i głowicę silnika. Układ nazywamy pośrednim gdy ciepło odbierane jest za pomocą przepływającej przez kanały wewnątrz korpusu silnika cieczy chłodzącej. Wyjątkowo chłodzenie w układzie pośrednim zachodzić może przez odparowanie wody, którą trzeba wówczas bardzo często uzupełniać (tzw. układy otwarte, obecnie praktycznie nie stosowane).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_ch%C5%82odzenia_silnika_spalinowego