Statystyka marketingowa dla biznesu

Dodane: 03-11-2015 08:22
Statystyka marketingowa dla biznesu Pewne metody i sposoby przy promocji firmy dostarczają bardzo użytecznych danych. Takie badania rynku to absolutna podstawa w tym temacie.

Kto potrzebuje danych statystycznych

Grupa docelowa dla danego produktu jest o tyle istotna, że dzisiaj mało który producent decyduje się na wypromowanie nowego produktu bez skonfrontowania tego z danymi statystycznymi.

Tyczy się to nie tylko dużych koncernów...spożywczych, dużych sieci restauracji czy markowych sieci ciuchów. Również koncerny farmaceutyczne polegają na takich danych. Bo przecież trzeba podążać za potrzebami konsumenta- a nie ma na to lepszej metody niż 'zapytanie' konsumenta czego potrzebuje. Można też taką potrzebę stworzyć, ale to kwestia na inny artykuł.


O początkach statystyki

Już pierwszy rzut oka na wielkości badane statystycznie pozwala nam zorientować się, że nieodłącznym ich atrybutem jest losowość. Przede wszystkim wynika to z losowej natury badanych wielkości. Na przykład wzrost człowieka jest uwarunkowany ogromną ilością czynników, takich jak genetyka, dieta, środowisko, przy czym niektóre z nich również mają losową naturę. Zgodnie z zasadami mechaniki kwantowej na pewnym poziomie obserwacji wszystkie zjawiska mają charakter losowy.

...
Jak widać, losowość zjawisk jest niejako wpisana w definicję metod statystycznych. Dlatego właśnie statystykę łączy bardzo ścisły związek z teorią prawdopodobieństwa, działem matematyki dzięki któremu jesteśmy w stanie poradzić sobie z niepewnością.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka#Pocz.C4.85tki_statystyki


Marketing definicja

Marketing ? proces społeczny, w którym jednostki i grupy otrzymują to, czego potrzebują poprzez tworzenie, oferowanie oraz swobodną wymianę z innymi towarów i usług, które posiadają wartość Kotler, Keller, 2011. Najkrótsza definicja marketingu brzmi ?zaspokajać potrzeby, osiągając zysk?.

Dobrze rozumiany marketing to nie zestaw trików i działań doraźnych, lecz przemyślana strategia i wynikająca z niej taktyka działania, dostosowane do docelowych odbiorców, oparte na wiedzy i badaniach, osadzone mocno w realiach rynkowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing


Badania marketingowe

Jak ważne są badania marketingowe? Bez nich nie mielibyśmy wielkich kampanii, billboardów, a co za tym idzie rozwój rynku by zwolnił. Dzisiaj ciężko sobie wyobrazić działanie marketingu bez gromadzenia tych danych.

Firmy zajmujące się jakąkolwiek statystyką gromadzą ogromne ilości danych i poddają je analizie. Grupa ekspertów poddaje te dane bardzo wnikliwej analizie czego efektem jest określanie grupy konsumenckiej (targetu). To tylko jeden z wielu celów prowadzenia badań marketingowych.

Istnieją również inne rodzaje badań statystycznych- np. opinii społecznej.