Taksówka i transport osobowy ogółem

jeszcze przed wyjazdem.Dalekobieżny transportPodróże między-miastowe to nie tylko autobus, pociąg czy autokar. Sporo osób korzysta w tym przypadku z taksówek, głównie jako dojazd na lotnisko lub spotkanie biznesowe. Jednak czemu a

Taksówka i transport osobowy ogółem Transport w nieznanym nam miejscu bywa trudny, a kiedy mamy ważne spotkanie nie ma czasu na poznawanie rozkładu komunikacji miejskiej. Należy mieć numer na oraz zapisać go sobie jeszcze przed wyjazdem.

Dalekobieżny transport

Podróże między-miastowe to nie tylko autobus, pociąg czy autokar. Sporo osób korzysta w tym przypadku z taksówek, głównie jako dojazd na lotnisko lub spotkanie biznesowe. Jednak czemu akurat taksówka? To proste, jest szybka i to my decydujemy o godzinie odjazdu, a nie często niekorzystny rozkład kursowania komunikacji zbiorowej. Oprócz tego jest wygodna i komfortowa, co pozwala na odbycie długiej podróży w bardzo dobrych warunkach.

Coraz większa popularnością cieszą się też przejazdy na lotniska za granicą, co już można uznać za wyprawę. Dlatego w takim przypadku komfort przejazdu staje się jeszcze ważniejszym czynnikiem, ważniejszym nawet niż cena. Trzeba przyznać, ze cena to właśnie najsłabszy punkt tej formy transportu. Dla wielu osób taksówki są zwyczajnie za drogie, jednak wiadomo, ze nie każdy musi z nich korzystać.


Czym jest car-sharing

Car-sharing jest to model biznesowy wypożyczalni samochodów, gdzie możliwe jest wypożyczanie samochodu na krótki czas, często z godziny na godzinę. Jest on atrakcyjny dla klientów, którzy tylko sporadycznie korzystają z pojazdu, a także dla tych, którzy chcieliby okazjonalnie mieć dostęp do samochodu innego typu. Organizacja wynajmu samochodów w tym modelu może być komercyjna, lub użytkownicy mogą być zorganizowani jako spółki, instytucje publiczne, spółdzielnie lub ugrupowania ad hoc.

Usługi car-sharingu są dostępne w ponad tysiącu miast w wielu krajach między innymi przez przedsiębiorstwa takie jak Autolib, City Car Club, Greenwheels, Stadtmobil, Zipcar czy CityBee. Tradycyjne wypożyczalnie samochodów wprowadziły własne usługi typu carsharing, w tym Hertz on Demand, Enterprise CarShare, Avis On Location, Uhal Car Share. Ponadto producenci samochodów również wprowadzili usługi typu carshare, w tym car2go Daimlera, DriveNow BMW i Quicar Volkswagena.

W grudniu 2012 roku było około 1,7 miliona użytkowników car-sharingu w 27 krajach, wliczając tak zwane usługi peer-to-peer, według badań Transportation Sustainability Research Center przy U.C. Berkeley. Spośród nich 800 000 użytkowników znajdowało się w Stanach Zjednoczonych. W listopadzie 2012 firma Zipcar miała 767 000 członków i oferowała 11 000 pojazdów na terenach Ameryki Północnej i europy, co czyni ją światowym liderem sieci car-sharingowej. Natomiast Car2go jest dostępne w 17 miastach na całym świecie z liczbą klientów równą 275 000 na styczeń 2013 roku.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Car-sharing


Przejazd taksówką, dlaczego taki drogi?

Ceny za przejazdy taksówką na pierwszy rzut oka wydają się być wręcz astronomiczne. Cena 500 zł za przejazd z Warszawy do Łodzi dla kogoś korzystającego z komunikacji miejskiej to suma nie do zaakceptowania, jednak ma ona swoje uzasadnienie.

Kwota przejazdu taksówki dalekobieżnej to nie tylko koszt paliwa dojazdu, ale i powrotu taksówki do miejscowości początkowej. W cenę wliczone są także opłaty amortyzacyjne (zwrot kosztów i napraw pojazdów), opłata dla kierowcy (jego pensja) oraz w przypadku większej firmy kwota, którą zarabia sama firma. Podliczając te koszty można dojść do wniosku, że taka cena jest mimo wszystko dość uczciwa, a w zamian zyskujemy wygodę podróży oraz przejazd prosto do celu.